Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zapoznaj się z polityką prywatności.Zamknij

Przejdź do komentarzy

Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Krok po kroku

Od dnia 1 sierpnia 2014 r.  na terenie całej Warszawy obowiązuje nowy system odbioru odpadów komunalnych. Mieszkańcy segregują odpady na trzy pojemniki.
 
Na stronie znajdziesz: aktualizowane na bieżąco informacje dotyczące wdrażania nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, dokumenty prawne określające ramy systemu, narzędzia ułatwiające złożenie deklaracji, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, przydatne porady – jak dobrze segregować, jak założyć kompostownik i wiele innych.

 

Aktualności

« Wstecz

Spotkania dla właścicieli i zarządców - zasady zarządzania odpadami

Z początkiem kwietnia rusza cykl spotkań informacyjnych dla właścicieli i zarządców nieruchomości, podczas których poznają oni zasady funkcjonowania systemu odbierania odpadów po 1 lipca tego roku. Pierwsze spotkanie już w środę, 3 kwietnia, na Woli.

Spotkania dla właścicieli i zarządców - zasady zarządzania odpadami

 

Jak przygotować się do nowego porządku? Co zrobić z dotychczasowa umową? Jak, kiedy i gdzie złożyć deklarację dla danej nieruchomości? Jak skutecznie zorganizować selektywną zbiórkę odpadów, by płacić mniej? To tylko niektóre z tematów, jakie zostaną poruszone podczas każdego ze spotkań. Na każdym z nich przedstawiciele urzędu odpowiedzialni za przygotowanie nowego systemu gospodarki odpadami będą odpowiadać na pytania i objaśniać praktyczne kwestie związane z lipcowymi zmianami.

Łącznie do końca maja w całej Warszawie odbędzie się 26 takich spotkań. Każde z nich potrwa ok. 2 godzin. Oprócz rozjaśniania wątpliwości związanych z funkcjonowaniem systemu, przedstawione zostaną również wzory deklaracji dla różnych rodzajów nieruchomości. Uczestnicy spotkań otrzymają kompletne materiały informacyjne, odnoszące się zagadnień najczęściej zgłaszanych przez samych mieszkańców.

Pierwsze spotkanie odbędzie się w urzędzie dzielnicy Wola (al. Solidarności 90, sala sesji) już w środę, 3 kwietnia, o godz. 9.00. Dzień później, o tej samej porze, rozpocznie się debata na Mokotowie, w Centrum Łowicka (ul. Łowicka 21, s. 25). W poniedziałek, 8 kwietnia, spotkanie odbędzie się w siedzibie urzędu dzielnicy na Bielanach, 9 kwietnia – na Pradze Północ. Następnie, debaty odbędą się w Wesołej (10 kwietnia), Ursusie (11 kwietnia), na Ursynowie (12 kwietnia) oraz Bemowie i w Wawrze (obie 15 kwietnia). Do 26 kwietnia podobne spotkanie odbędzie się w każdej z dzielnic. Następnie, dla osób, które nie mogły uczestniczyć w żadnym z dotychczasowych spotkań, w dniach 7-17 maja odbędzie się dodatkowa, druga tura debat, podczas której spotkania będą się odbywały w ośmiu wybranych dzielnicach.

Pamiętaj o umowie

Przypominamy, że posiadacze umów z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia, by od lipca nie płacić podwójnie za wywóz śmieci, powinni dostarczyć wypowiedzenie do obsługującej ich firmy do końca marca. Ostatnim dniem obowiązywania umów zawieranych dotychczas na wywóz śmieci powinien być 30 czerwca 2013 r.

Aby wypowiedzieć umowę należy:
1.   Sprawdzić w umowie zapis dotyczący okresu wypowiedzenia umowy. W przypadku gdy okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące, wypowiedzenie musi dotrzeć do siedziby firmy do 31 marca 2013 r. Gdy okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, wypowiedzenie musi dotrzeć do 31 maja 2013 r. Ostatnim rachunkiem za odbiór śmieci, jaki powinniśmy uregulować, będzie rachunek za czerwiec 2013 r.

2.  Sporządzić pismo zawierające oświadczenie o wypowiedzeniu umowy na odbiór odpadów ze skutkiem na dzień 30 czerwca 2013 r. Pismo to powinno być podpisane przez osobę, która zawarła umowę lub inną upoważnioną osobę. Tak sporządzone wypowiedzenie należy dostarczyć osobiście bądź przesłać listem poleconym do firmy, z którą została zawarta obecnie obowiązująca umowa na odbiór odpadów z danej nieruchomości.

3. Zadbać o potwierdzenie złożenia wypowiedzenia. Gdy wysyłamy wypowiedzenie listem poleconym, dołączmy zwrotne potwierdzenie odbioru, gdy składamy je w siedzibie firmy poprośmy o potwierdzenie odbioru na kopii.

Posiadanie osobnej umowy nie zwolni właścicieli nieruchomości z obowiązku uiszczania opłaty śmieciowej, a wcześniejsze umowy nie wygasną automatycznie w wyniku wprowadzenia nowych regulacji prawnych. Może to skutkować koniecznością poniesienia przez zarządców podwójnych kosztów – na rzecz firmy oraz na rzecz m.st. Warszawy.

Przydatne informacje

Pliki do pobrania