Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zapoznaj się z polityką prywatności.Zamknij

Przejdź do komentarzy

Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Krok po kroku

Od dnia 1 sierpnia 2014 r.  na terenie całej Warszawy obowiązuje nowy system odbioru odpadów komunalnych. Mieszkańcy segregują odpady na trzy pojemniki.
 
Na stronie znajdziesz: aktualizowane na bieżąco informacje dotyczące wdrażania nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, dokumenty prawne określające ramy systemu, narzędzia ułatwiające złożenie deklaracji, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, przydatne porady – jak dobrze segregować, jak założyć kompostownik i wiele innych.

 

Aktualności

« Wstecz

Projekt uchwały o wzorach deklaracji skierowany do Rady Miasta

Kolejnym projektem, którym zajmie się Rada Miasta na najbliższym posiedzeniu w dniu 7 lutego 2013 r., jest uchwała w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Rafał Motylfot. Rafał Motyl

 

W dokumencie przedstawiono wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości:

  • na której zamieszkują mieszkańcy, zabudowanej budynkiem wielolokalowym;
  • na której zamieszkują mieszkańcy, zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym;
  • na której nie zamieszkują mieszkańcy (np. restauracje, szkoły oraz szpitale);
  • która w części stanowi nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy,a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy.

Właściciel nieruchomości składa deklarację w Urzędzie m.st. Warszawy dla dzielnicy zgodnie z miejscem zamieszkania lub siedziby. W przypadku, gdy miejsce zamieszkania albo siedziby właściciela nieruchomości znajduje się poza granicami m.st. Warszawy, wówczas deklarację składa się w Urzędzie m.st. Warszawy dla dzielnicy, na terenie której znajduje się dana nieruchomość. Natomiast w przypadku, gdy właściciel nieruchomości posiada więcej niż jedną nieruchomość, w tym jedną poza granicami m.st. Warszawy, deklarację składa się w Urzędzie m.st. Warszawy dla dzielnicy właściwej ze względu na położenie jednej spośród tych nieruchomości lub jej części.

Wypełnione deklaracje będzie można składać do piątku, 31 maja 2013 r.

Ponadto w myśl zapisów uchwały będzie istniała możliwość złożenia deklaracji w formie elektronicznej. Aby to uczynić, dokument trzeba opatrzyć bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Pliki do pobrania