Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zapoznaj się z polityką prywatności.Zamknij

Przejdź do komentarzy

Krok po kroku - lokale użytkowe

Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi dla właścicieli i zarządców nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy (nieruchomości wyłącznie użytkowej)

Od dnia 1 sierpnia 2014 r.  na terenie całej Warszawy obowiązuje nowy system odbioru odpadów komunalnych.

Minimalne częstotliwości odbioru odpadów komunalnych

  • odpady zmieszane (odpadki kuchenne etc.): co najmniej raz na dwa tygodnie;
  • odpady segregowane – suche (papier, karton, plastik, kartony po sokach i mleku etc.): co najmniej raz na cztery tygodnie,
  • szkło: co najmniej raz na cztery tygodnie;
  • bioodpady: co najmniej dwa razy w tygodniu;
  • odpady wielkogabarytowe: co najmniej raz na cztery tygodnie.

 
Opróżnianie koszy powinno być z taką częstotliwością, by nie doszło do ich przepełnienia.
 
Harmonogramy odbioru odpadów komunalnych. znajdują się na stronie http://czysta.um.warszawa.pl/harmonogramy

Co powinien zrobić zarządca, właściciel nieruchomości użytkowej

Wypełnić i złożyć deklarację (w przypadku zmiany danych)

  • Wybrać druk D-M albo D-N. Deklaracje są dostępne w Wydziałach Obsługi Mieszkańców każdej dzielnicy, a także w formie elektronicznej na stronie www.czysta.um.warszawa.pl
  • Zdecydować o sposobie zbierania odpadów.
  • Czytelnie wypełnić jasne pola deklaracji. Obliczyć miesięczną opłatę zależną od sposobu zbiórki (selektywnie albo nieselektywnie), pojemności stosowanych pojemników i wymaganej liczby opróżnień tych pojemników w miesiącu.

Za jednorazowe opróżnienie pojemnika śmieci posegregowanych o pojemności:

  • 120 l – 15 zł
  • 240 l – 19 zł
  • 660 l – 37 zł
  • 770 l – 40 zł
  • 1100 l – 45 zł
  • 3500 l – 152 zł

Każde dodatkowe rozpoczęte 1000 l do odebrania powiększy opłatę o 40 zł. Stawki za odpady niesegregowane są wyższe o ok. 40%.

  • Złożyć deklarację w Urzędzie dzielnicy zgodnie z miejscem zamieszkania lub siedziby albo wysłać ją listem poleconym.
  • Zachować kopię deklaracji. Kopia deklaracji może być potrzebna podczas kontroli przeprowadzanej przez Urząd.

Wnosić opłatę. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczamy do 28 dnia każdego miesiąca. Numery kont, na które należy wpłacać są udostępnione na stronie internetowej czysta.um.warszawa.pl oraz w urzędach dzielnic.
Płatności można dokonać przelewem, kartą lub uregulować należność gotówką w kasach urzędów dzielnic, a także – bez prowizji – w wybranych placówkach pocztowych na terenie całego m.st. Warszawy.

Być na bieżąco

Centrum Kontaktu z Mieszkańcami Warszawa 19115

Materiały