Krok po kroku - domy jednorodzinne
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi dla właścicieli i zarządców domów jednorodzinnych
Od dnia 1 sierpnia 2014 r. na terenie całej Warszawy obowiązuje nowy system odbioru odpadów komunalnych. Mieszkańcy segregują odpady na trzy pojemniki.
Minimalne częstotliwości odbioru odpadów komunalnych
- odpady zmieszane (odpadki kuchenne etc.): co najmniej raz na dwa tygodnie,
- odpady segregowane – suche (papier, karton, plastik, kartony po sokach i mleku etc.): co najmniej raz na cztery tygodnie,
- szkło: co najmniej raz na cztery tygodnie;
Harmonogramy odbioru odpadów komunalnych. znajdują się na stronie http://czysta.um.warszawa.pl/harmonogramy
Odpady zielone i wielkogabarytowe
Odbiór odpadów zielonych prowadzony jest z terenu nieruchomości, w okresie od kwietnia do listopada.W okresie od kwietnia do października odbiór odbywa się raz na dwa tygodnie, a w miesiącu listopadzie raz na cztery tygodnie.
Odpady wielkogabarytowe ze wszystkich typów nieruchomości są odbierane co najmniej raz na cztery tygodnie.
Co powinien zrobić właściciel domu jednorodzinnego
Wypełnić i złożyć deklarację (w przypadku zmiany danych)
- Wybrać druk D-ZJ. Deklaracje są dostępne w Wydziałach Obsługi Mieszkańców każdej dzielnicy, a także w formie elektronicznej na stronie www.czysta.um.warszawa.pl
- Zdecydować o sposobie zbierania odpadów.
- Czytelnie wypełnić jasne pola deklaracji. Obliczyć miesięczną opłatę zależną od sposobu zbiórki (selektywnie albo nieselektywnie) i wielkości gospodarstwa domowego. Gdy w domu wydzielono dwa lokale, wówczas ich właściciele składają oddzielne deklaracje i płacą połowę stawki podstawowej. Jeśli w domu nikt nie mieszka, opłata wynosi zero. Mieszkańcy domów jednorodzinnych uiszczają następujące stawki opłat:
Gospodarstwo domowe | Dom jednorodzinny | Lokal mieszkalny w domu jednorodzinnym gdy wydzielono dwa lokale mieszkalne |
jednoosobowe | 30 zł | 15 zł
|
dwuosobowe | 45 zł | 23 zł
|
trzyosobowe i więcej | 60 zł | 30 zł
|
Stawki za odpady niesegregowane są wyższe o ok. 20%.
- Złożyć deklarację w Urzędzie dzielnicy zgodnie z miejscem zamieszkania lub siedziby albo wysłać ją listem poleconym.
- Zachować kopię deklaracji. Kopia deklaracji może być potrzebna podczas kontroli przeprowadzanej przez Urząd.
Wnosić opłatę. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczamy do 28 dnia każdego miesiąca. Numery kont, na które należy wpłacać są udostępnione na stronie internetowej czysta.um.warszawa.pl oraz w urzędach dzielnic. Płatności można dokonać przelewem, kartą lub uregulować należność gotówką w kasach urzędów dzielnic, a także – bez prowizji – w wybranych placówkach pocztowych na terenie całego m.st. Warszawy.
Być na bieżąco
Centrum Kontaktu z Mieszkańcami Warszawa 19115
Materiały