Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zapoznaj się z polityką prywatności.Zamknij

Przejdź do komentarzy

Krok po kroku. jak wypełnić i złożyć deklarację

Jeśli posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany możesz złożyć deklarację w formie elektronicznej w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)Aby to uczynić, dokument trzeba opatrzyć bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub zaufanego profilu.

Aby złożyć deklarację należy wykonać następujące kroki:

  1. Wypełnić deklarację

 Link do kreatora deklaracji

Wszelkie uwagi dotyczace deklaracji prosimy zgłaszać za pomocą formularza

 Link do deklaracji w formacie PDF

Na stronie znajdują się również przykłady wypełnionych deklaracji, załączników oraz oświadczenia dla mieszkańców budynków wielorodzinnych

  1. Wydrukować deklarację i ją podpisać. Należy pamiętać, że deklaracje podpisują upoważnione do tego osoby lub zarządcy dysponujący odpowiednim pełnomocnictwem.
  2. Złożyć deklarację. Deklarację można złożyć w Urzędzie m.st. Warszawy dla dzielnicy zgodnie z miejscem zamieszkania lub siedziby lub wysłać ją listem poleconym do Urzędu Dzielnicy. Adresy urzędów dzielnic znajdują się tutaj: http://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/Dzielnice/default.htm Jeśli miejsce zamieszkania albo siedziby właściciela, zarządcy nieruchomości znajduje się poza granicami m.st. Warszawy, wówczas deklarację składa się w Urzędzie m.st. Warszawy dla dzielnicy, w której znajduje się dana nieruchomość. Natomiast w przypadku, gdy właściciel, zarządca nieruchomości administruje więcej niż jedną nieruchomością, deklarację składa się w Urzędzie m.st. Warszawy dla dzielnicy właściwej ze względu na położenie jednej spośród tych nieruchomości lub jej części
  3. Zachować kopię deklaracji, która może być potrzebna podczas kontroli przeprowadzanej przez Urząd.
  4. Aktualizować deklarację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany danych dotyczących np. liczby mieszkańców, liczby gospodarstw, liczby opróżnień.

Osoby niedowidzące i osoby niewidome w celu uzyskania informacji dotyczącej wypełnienia deklaracji proszone są o kontakt z numerem infolinii 19 115