Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zapoznaj się z polityką prywatności.Zamknij

Przejdź do komentarzy

Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Krok po kroku

Od dnia 1 sierpnia 2014 r.  na terenie całej Warszawy obowiązuje nowy system odbioru odpadów komunalnych. Mieszkańcy segregują odpady na trzy pojemniki.
 
Na stronie znajdziesz: aktualizowane na bieżąco informacje dotyczące wdrażania nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, dokumenty prawne określające ramy systemu, narzędzia ułatwiające złożenie deklaracji, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, przydatne porady – jak dobrze segregować, jak założyć kompostownik i wiele innych.

 

Aktualności

« Wstecz

Nowy system gospodarowania odpadami w stolicy

Rada m.st. Warszawy przyjęła na sesji 7 marca uchwały określające metodę obliczania oraz stawkę opłaty śmieciowej, częstotliwość oraz tryb jej uiszczania i wzór deklaracji, którą do końca maja składać będą mieszkańcy.

Robert TrzaskaWiceprezydent Jarosław Kochaniak prezentuje propozycje stawek podczas sesji Rady m.st. Warszawy. 
fot. Robert Trzaska

 

Zgodnie z przyjętymi propozycjami, mieszkańcy budynków wielorodzinnych będą wnosić comiesięczną opłatę za odbiór i zagospodarowanie odpadów według następujących stawek:

  • jednoosobowe gospodarstwa domowe - 19,50 zł,
  • dwuosobowe gospodarstwa domowe - 37 zł,
  • trzyosobowe gospodarstwa domowe - 48 zł,
  • gospodarstwa domowe liczące cztery lub więcej osób - 56 zł.

Warszawiacy mieszkający w domkach jednorodzinnych zapłacą 89 zł. Mieszkańcy, którzy nie będą segregować odpadów, będą uiszczać opłatę wyższą o 40%.

Zgodnie z uchwałami, opłata będzie wyliczana i egzekwowana na podstawie deklaracji składanych przez właścicieli (w przypadku budynków jednorodzinnych) lub zarządców nieruchomości (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe w przypadku budynków wielorodzinnych). Wypełnione dokumenty należy złożyć do urzędu dzielnicy, w której znajduje się zgłaszana nieruchomość, do 31 maja 2013 r.

Mieszkańcy będą uiszczać opłatę do 28 dnia każdego miesiąca. Wyjątkiem będzie lipiec 2013 r. - ponieważ 28 dzień miesiąca przypada w tym przypadku w niedzielę, termin wnoszenia pierwszej opłaty śmieciowej przedłużono do poniedziałku, 29 lipca. Opłata będzie uiszczana na specjalne numery kont, przypisane każdej z dzielnic. Numery te będą dostępne na stronach internetowych oraz w urzędach dzielnic. Płatności będzie można dokonać przelewem lub uregulować należność gotówką w kasach urzędów dzielnic, a także - bez prowizji - w wybranych placówkach pocztowych .

Podjęte uchwały wejdą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.